Facebook - datingverktyg?



Alla, utom de som fortfarande inte förstår sig på internet eller är alternativt anti, har numera Facebook. Självklart är jag en av de som fastnat för sidan. Du kan skriva till alla dina vänner, delta i den tysta tävlingen om vem som har flest vänner (och alltså är mest social och populär: hej lågstadiet all over again!), samt hålla kontakten med gamla bekanta.

Men framförallt - det som få pratar högt om - Facebook är det utmärkta datingverktyget. Har du bara ditt spans för- och efternamn kan du lätt kolla hans bilder, hur många gånger du vill utan att någon märker (och trots att man känner sig patetisk gör man det), och du kan lätt skriva något litet, inte alltför allvarligt, till snyggingen. Alltså ta kontakt, smärtfritt.

Du får ett litet kikhål in i ditt spans vardag. Du kan se vilka vänner han umgås med mest, vad han gör just nu eller vilken musik han gillar.

Så - hurra för Facebook? Allt det ovan älskar jag. Jag är redan fast vid sidan och kommer med stor sannolikhet vara kvar ett tag till. Men tyvärr kan vissa meddelanden göra dig besviken. Imorse fick jag, just genom denna sida, reda på att killen jag träffade ute sist har inlett ett "relationship" med den andra blondinen.

/Blondie

Kommentarer
Postat av: peter

jo, facebook är en bra datingsida, det som skanas är ett bra datingverktyg, då menar jag riktigt bra! som känns seriöst!

2009-01-08 @ 23:43:34
URL: http://www.datingsidan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0