Dagdrömma, underbart eller farligt?


bild: cobrasnake

Jag dagdrömmer, ofta. Om underbara saker, om dåliga saker, om misär. Jag låter tankarna vandra, i takt med musik eller i takt med att jag gör någonting. När jag ska sova, eller mitt på ljusa dagen. I min egen lilla värld där jag kan vara varsomhelst på jordklotet, där tillbringar jag mycket tid.

När jag dagdrömmer finns alltid människor från det riktiga livet där. Människor som jag har kontakt med dagligen eller som jag bara träffar någon gång då och då. Just nu handlar mina dagdrömmar om en speciell pojke. Och det får mig att ställa frågan, är det verkligen bra att dagdrömma? Är det verkligen bra att uppleva så mycket med en människa utan att personen är närvarande? Att låta ett helt liv passera. Och sedan uppleva verkligheten, och kanske bli besviken.

Dagdrömma, underbart eller farligt?


/Redhead.

Kommentarer
Postat av: Clara

yes ett inlägg:)

jag tycker att dagdrömma brukar vara jobbigt eller lite ångestaktigt, jag menar jag brukar oftast dagdrömma och sukta efter någót. Eller tänka på någon eller något man inte kan få. Jag håller verkligen med om det där med att man kan bli besviken, det tror jag man ofta blir om man lägger upp bilder i huvet utan att man träffar personen speciellt ofta. ;)

2009-01-11 @ 16:27:11
URL: http://strawberrytree.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag brukar också dagdrömma, spelar upp små scenarion i huvudet. Jag brukar också undra över det där, att man kanske blir besviken när det inte blir som man tänkt sig, men jag tror inte att det är så farligt. Det kanske balanseras när det då och då blir över förväntningarna? :)

2009-01-11 @ 19:09:43
URL: http://hallonipyjamas.blogg.se/
Postat av: Carah

Ja, abslout jag tror att det är bra att dag drömma. Det är en undanflykt från det verkliga livet som gör att en människa får koppla av helt och hållet från vardags stressen! Super!

2009-01-12 @ 07:48:12
URL: http://mannen.blogg.se/
Postat av: Malin

hm har aldrig varit någon dagdrömmare direkt..

2009-01-12 @ 12:07:44
URL: http://selmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0